روسیه: نشست دوستان سوریه در پاریس اقدام نادرستی است
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: روسیه، چین و برخی كشورهایی كه با سوریه و مردم این كشور روابط دوستانه و سنتی دارند، از ورود به گروه كشورهای موسوم به 'دوستان سوریه' خودداری كردند، زیرا اعتقاد دارند، قالب یكجانبه این مجموعه از نظر سیاسی نادرست است و حتی غیراخلاقی نیز است.

لوكاشویچ گفت: دوستی با بخشی از مخالفان دولت سوریه موجب تشدید اختلافات و رویارویی های داخلی در سوریه می شود و مواضع طرف های مناقشه در این كشور را سخت تر می كند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این فقط به یك معنی است و آن اینكه خونریزی های ادامه می یابد و فجایع جدید انسانی ببار می آید.

'هیلاری كلینتون' وزیر امور خارجه آمریكا در نشست گروه كشورهای موسوم به 'دوستان سوریه' در پاریس،

از قدرت های جهان خواست نشان دهند كه كارشكنی در روند انتقال قدرت در سوریه برای روسیه و چین گران تمام می شود و دیگر اینگونه رفتارها قابل تحمل نیست.

لوكاشویچ گفت: این تصور پیش می آید كه برخی از شركت كنندگان نشست اخیر ژنو در باره سوریه مسوولیت خود در چارچوب بندهای بیانیه نهایی آن جدی نمی گیرند.

وی افزود: در این بیانیه بر تلاش كشورهای مسوول برای جلب مشاركت همه طرف های مناقشه در سوریه بر اساس طرح كوفی عنان تاكید شده است.

'لوكاشویچ با انتقاد از موضع غرب در قبال موضوع سوریه افزود: غرب به جای اقدامات سازنده در حل موضوع سوریه، همانند نشست های حزبی میتینگ سیاسی و تبلیغاتی برپا می كنند و در آن بدون حضور نمایندگان اصلی این كشور سرنوشت سوریه را تعیین می كند و از مخالفان می خواهد تا سرنگونی حكومت به مبارزه ادامه دهند.

وی گفت: این اقدامات با كمك های مالی و اقتصادی سخاوتمندانه و تهدید به اجرای سناریوی نظامی همراه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسكو به سیاست حل و فصل صلح آمیز بحران سوریه توسط طرف های مختلف در این كشور بدون مداخله خارجی پایبند است.

لوكاشویچ افزود: شاخص های اصلی حل و فصل مسایل سوریه در ژنو ترسیم شد و مخالفان دولت سوریه باید بر پایه های سازنده آن تكیه كنند و با دولت این كشور به گفت و گو بپردازند تا از طریق مذاكرات، به ملت سوریه امكان داده شود سرنوشت خود را تعیین كند.

'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز جمعه از مواضع غرب در باره سوریه و سخنان 'هیلاری كلینتون' وزیر امور خارجه آمریكا در نشست موسوم به دوستان سوریه در پاریس انتقاد كرده بود و گفته بود 'متاسفانه نمی توانیم غرب را متقاعد كنیم كه هنوز دیدگاه مربوط به دوران جنگ سرد را دنبال می كند'.

وی گفت: از نگاه مسكو، مساله حمایت از شخصیت ها یا رهبران خاصی در سوریه مطرح نیست، بلكه مهم بنیان گذاشتن روند كنترل بحران بر پایه های رویه های معمول سیاسی است.

مقام روس، غرب را گرفتار چارچوب ذهنی مربوط به جنگ سرد خواند و گفت: متاسفانه نمی توانیم شركایمان را در غرب متقاعد سازیم تا چند مساله اساسی را دریابند.

ریابكوف اعلام كرد: غرب هنوز با نظریه هایی مانند 'مال ما - مال آنها' و 'چه كسی، نماینده چه كسی است' درگیر است. به عقیده ما، اینگونه واژگان و اصطلاحات مربوط به گذشته است، اما با این حال سیاستمداران غربی هنوز از آنها استفاده می كنند كه نشان می دهد به لحاظ فكری از زمان معاصر عقب هستند.

اروپام/2242**518**1545





:: برچسب‌ها: رودخانه , سیاتل , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: